ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΠΙΝΑΚΑ


ΓΙΑΤΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ



Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Διευθυντής ή Σύμβουλος; Σημειώσατε...;

Έλαβα το ακόλουθο σχόλιο, στην ανάρτηση http://theologoi-school.blogspot.com/2011/08/blog-post.html#comments της 5/8/2011 που είχε τίτλο "Κρίσεις Διευθυντών - Σχολικών Συμβούλων ή Σε αναζήτηση του χαμένου καιρού!".: Ανώνυμος είπε... Αγαπητέ φίλε ΛΑΘΟΣ σου. Μαζί με τον όλο κόπο που ξέρω πως έχεις καταβάλει ας τολμούσες λίγο παραπάνω. Αν δεν τολμούν άνθρωποι με προσόντα να μην έχουμε παράπονο που οι θεολογικές διεκδικήσεις θα κινούνται και στα επόμενα χρόνια στην "ατράνταχτη" λογική του υποχρεωτικού ομολογιακού μαθήματος, τη λογική των απαλλαγών, και άλλων ....."
Νομίζω λοιπόν πως οφείλω να δώσω κάποιες εξηγήσεις και στον αγαπητό ΑΝΩΝΥΜΟ (το mail μου είναι nipavlou@otenet.gr  . Ας μου γράψει, αν θέλει σε αυτό), αλλά και στους άλλους συναδέλφους, που μιλάμε και έχουμε τον ίδιο οραματισμό για την αναβάθμιση της θρησκευτικής παιδείας, που είναι απαραίτητη στο σύγχρονο άνθρωπο!
Καταρχήν να δηλώσω πως είμαι πάντα μάχιμος θεολόγος της έδρας και ποτέ δε θα εγκαταλείψω αυτή μου την ιδιότητα! Θεωρώ πως το χοροστάσι μας(θυμάστε την παροιμία "βαριά είναι τα τσάμικα, και όποιος θέλει  να τα χορέψει μπαίνει στο χοροστάσι") είναι η έδρα, γιατί μέσω αυτής ερχόμαστε σε επαφή με την πραγματική κοινωνία, και όχι με έναν κόσμο "φιλτραρισμένο" που a priori αποδέχεται κάποιες αρχές  ! Το δημόσιο σχολείο λοιπόν (και εγώ έχω θέση Διευθυντή στο 14ο Γυμνάσιο Λάρισας με 500 περίπου μαθητές και πάνω από  50 καθηγητές, βοηθητικό προσωπικό κλπ) με μαθητές απ' όλα τα κοινωνικά στρώματα και με πολλά οικογενειακά, οικονομικά κ.α. προβλήματα αποτελεί μία μεγάλη πρόκληση, και νομίζω πως πρέπει όλοι να εργαστούμε για τη αναβάθμισή του.
Στο "δια ταύτα" όμως! Καταρχήν δεν μετακινούμε  ούτε κεραία από τις θέσεις μου για το μάθημα. Φρονώ πως ένα ομολογιακό-κατηχητικό μάθημα Θρησκευτικών έδωσε αυτό που είχε να δώσει και πρέπει επιτέλους να παραχωρήσει τη θέση του σε μία θρησκευτική εγγραμματοσύνη που θα έχει πάντα ως κέντρο της το χριστιανισμό. Αυτό επιτάσσουν οι ανάγκες της σημερινής κοινωνίας, γιατί πρέπει επιτέλους και τα Θρησκευτικά να αποτελέσουν ένα εργαλείο για την ερμηνεία της πραγματικότητας στην οποία θα ζήσει ο αυριανός πολίτης και σημερινός μαθητής μας!  Να είσαι σίγουρος καλέ μου φίλε, πως αυτή μου τη θέση θα συνεχίζω να την υπερασπίζομαι! Αφού με ξέρεις, ξέρεις καλά πόσο αγαπώ το μάθημά μας και στους συναδέλφους θεολόγους, και πόσο επιθυμώ την  αναβάθμισή μας! Οπότε ή Σύμβουλος αν ήμουν ή Διευθυντής που είμαι τώρα, πάντα παραμένω στην πρώτη γραμμή του αγώνα για το μάθημά μας!
Ταυτόχρονα να ξέρεις πως οι ευκαιρίες μπορεί  τελικά να είναι περισσότερες για το Διευθυντή, παρά για το Σύμβουλο! Πέρυσι το σχολείο μου έκανε τις "Βραδιές Θεολογίας" σε συνεργασία με το βιβλιοπωλείο ΠΑΙΔΕΙΑ, που είχαν τρομερή επιτυχία. Αυτές συνεχίζονται και φέτος! Επίσης μία επιμόρφωση των θεολόγων στη πρακτική χρήση των διαδραστικών πινάκων νομίζω πως θα έχει αρκετό ενδιαφέρον! Τέλος, ας μη ξεχνάμε, πως -ανεξάρτητα αν είμαστε σύμβουλοι ή όχι- μπορούμε να αναδείξουμε το μάθημά μας με πολλούς τρόπους (όπως για παράδειγμα με την ενεργό συμμετοχή μας σε συνέδρια για τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση - και δράττομαι της ευκαιρία να πως πως φέτος  έχει σειρά να γίνει στη Βέροια η συνάντηση για τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Να λοιπόν μία πρόκληση, να συμμετέχουμε με όσες περισσότερες εργασίες γίνεται, που θα αναδεικνύουν το μάθημά μας!
Να πω ακόμη πως για μένα είναι προτιμότερο να μιλάμε μεταξύ μας οι συνάδελφοι και να ανταλλάσσουμε απόψεις, παρά να  στέλνω "απανταχούσες" και να παριστάνω την "αυθεντία", τη στιγμή μάλιστα που ενδέχεται να μην κάνω ούτε μία ώρα μάθημα, και να έχω, έτσι, χάσει την  επαφή και με τα ζητήματα που απασχολούν μία σημερινή σχολική τάξη και κατά συνέπεια με την κοινωνία!
Ελπίζω, λοιπόν, αγαπητέ μου φίλε, να εξήγησα τις θέσεις μου! Πάντως, τελειώνοντας να πω, πως και εγώ, όπως και άλλοι συνάδελφοι, από άλλες ειδικότητες, νυν Διευθυντές και Υποψήφιοι Σχολικοί Σύμβουλοι,  περιμένω τις συνεντεύξεις των Συμβούλων, για να συνεχίσω τη διαδικασία. Θα δούμε!

4 σχόλια:

  1. Αγαπητέ Νίκο

    Δεν έγραψα το σχόλιο για να απολογηθείς για τις επιλογές σου. Απλά πιστεύω, ότι έχεις προσόντα να προσφέρεις πολλά από όποια θέση επιλέξεις. Θα τα πούμε στην πρώτη ευκαιρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ άγνωστε φίλε, δεν είναι απολογία! Απλά είναι οι θέσεις μου για την προσφορά του καθενός μας στο χώρο της εκπαίδευσης! Τα λέμε (αλλά με ποιον;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλε μου Νίκο, όχι μόνο γνωρίζεις, αλλά - εσύ ειδικά - έχεις αποδείξει ότι "τα ράσα δεν κάνουν τον παπά..."... Συνεπώς, στο ερώτημά σου "Διευθυντής ή Σύμβουλος;..", εγώ σου απαντώ: Mείνε αυτό που είσαι: Ο Kαθηγητής που αγαπούν (λατρεύουν!) και σέβονται τα παιδιά, ο Θεολόγος που αγαπά και υπηρετεί με όρεξη και μεράκι την αγαπημένη μας επιστήμη!

    Τα χαιρετίσματά μου απο Γαλαξίδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ φίλε στο Γαλαξίδι ο καιρός πρέπει να είναι υπέροχος! Σκεφτομαστε να σε επισκεφτούμε να πιούμε κανένα ουζάκι με θέα τη θάλασσα! Τι λες; καλή ιδέα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή