ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΠΙΝΑΚΑ


ΓΙΑΤΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ



Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη, 6 Αυγούστου 2013

Η Μεταμόρφωση του Χριστού

Ένα απόσπασμα από το σπουδαίο και πάντα σύγχρονο βιβλίο Θρησκευτικών της Β΄Γυμνασίου "Ο Χριστός και ο Καινούριος Κόσμος του Θεού" των Σ. Αγουρίδη- Σ. Νίκα,  που αναφέρεται στη σημερινή γιορτή (εκδόσεις ΟΕΔΒ, Αθήνα 1997ΙΓ, σ. 131) που βοηθάει στην κατανόηση του γεγονότος της Μεταμόρφωσης. Όπως τονίζεται
"...Οι δύο μεγάλοι άνδρες (:Μωυσής και Ηλίας) συνομιλούν με τον Ιησού "για το θάνατό Του, που θα εκπληρωνόταν στην Ιερουσαλήμ". Και δεν είναι καθόλου τυχαίο πως για το θάνατο αυτό χρησιμοποιείται η λέξη "έξοδος". Έτσι μας έρχονται στο νου τα περιστατικά της Εξόδου των Ισραηλιτών από την Αίγυπτο. Το αίμα του αρνιού, το θαυμαστό πέρασμα της Ερυθράς θάλασσας και η πορεία προς τη γη της Επαγγελίας- τη γη της Ελευθερίας. Και όπως ξέρουμε αυτά τα περιστατικά ερμηνεύτηκαν από τους Πατέρες ως "προτυπώσεις" του έργου του Χριστού. Ο Σύρος π.χ. Πατέρας Αφραάτης γράφει:
"Οι Ιουδαίοι διέφυγαν  το Πάσχα από τη σκλαβιά του Φαραώ. εμείς την ημέρα της Σταύρωσης απελευθερωνόμαστε από την αιχμαλωσία του Σατανά. Αυτοί θυσίασαν τον αμνό και σώθηκαν με το αίμα του από τον ολοθρευτή. εμείς με το αίμα του αγαπημένου Του Υιού απελευθερωνόμαστε από τα έργα της διαφθοράς που είχαμε διαπράξει. Αυτοί είχαν για οδηγό τους το Μωυσή, εμείς έχουμε τον Ιησού για αρχηγό και Σωτήρα..."(PO I,521). Για να έρθουν λοιπόν αυτά τα καλά -και τόσα άλλα- έπρεπε  να περάσει ο Ιησούς από το Πάθος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου