Τάξη Γ΄ Γυμνασίου
ΔΕ 22
Διαδραστική
άσκηση
με σενάριο μαθήματος
Το κουίζ, όπως
δίνεται στους μαθητές
Ένας προσκυνητής, ο
Ιωάννης, ξεκινάει το 424 0 μ.Χ. από την
Κωνσταντινούπολη, με στόχο να επισκεφτεί
τόπους που υπάρχουν ασκητές. Δυστυχώς
ο χάρτης που έχει στα χέρια του, έχει
αντιγραφεί λάθος και δεν τους έχει στο
ακριβές σημείο τους. Μπορείς να τον
βοηθήσεις, τοποθετώντας τους τόπους
που κατοικούσαν οι ασκητές στην ορθή
τους θέση;
Τεχνικά στοιχεία
Δημιουργείται ένας
χαρακτήρας προσκυνητή (Αντιγράφεται η
εικόνα του Αγίου Αντωνίου από το σχολικό
εγχειρίδιο, σ. 65) . Κρατάει έναν χάρτη ο
οποίος στη συνέχεια παρουσιάζεται
ολόκληρος. Τα χαρακτηριστικά του χάρτη
είναι τα εξής:
Ο χάρτης όπως θα έπρεπε
να είναι σωστός
Σημείωση: Πρόκειται
για μία διαδραστική άσκηση. Σχεδιάζεται
ένας χάρτης της Ανατολικής Μεσογείου,
πάνω στον οποίο τα κέντρα του μοναχισμού
(Αίγυπτος, Παλαιστίνη, Συρία, Μεσοποταμία,
Μ. Ασία) δεν είναι στη σωστή γεωγραφική
τους θέση. Ο μαθητής τα μετακινεί, και
εφόσον βρει την ορθή θέση τους οι
ονομασίες παραμένουν. Σε διαφορετική
περίπτωση επανέρχονται στην αρχική
τους λαθεμένη θέση.
Ταυτόχρονα, τοποθετώντας
το «ποντίκι» πάνω στην ονομασία της
κάθε περιοχής ο μαθητής λαμβάνει και
σχετικές πληροφορίες. Αυτές είναι οι
εξής:
Αίγυπτος: Κοιτίδα του
μοναχισμού. Σημαντικά κέντρα του ήταν
το όρος της Νιτρίας και η «εσωτάτη
έρημος». Εδώ έδρασε ο καθηγητής της
ερήμου Μέγας Αντώνιος
Παλαιστίνη: Η έρημος
της Ιουδαίας δέχεται πολλούς αναχωρητές.
Στα περίχωρα της Ιερουσαλήμ ιδρύονται
λαύρες . Ονομαστή ήταν η λαύρα του Αγίου
Σάββα.
Συρία: Ο μοναχισμός
γνωρίζει ένθερμη κοινωνική ανταπόκριση.
Οι μοναχοί κατοικούν κοντά στα χωριά
και στις πόλεις. Εμφανίζονται οι
στυλίτες, «θείοι άνδρες», που τιμώνται
με πολλαπλούς τρόπους. Η Έδεσσα είναι
ο τόπος άσκησης του Εφραίμ του Σύρου
(305-373)
Μεσοποταμία: Ο Ιάκωβος
ιδρύει μοναστική κοινότητα στη Νίσιβι
της Μεσοποταμίας
Μ. Ασία: Δημιουργούνται
μεγάλα ασκητικά κέντρα στο όρος Όλυμπος
της Βιθυνίας και στο όρος Λάτρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου