ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΠΙΝΑΚΑ


ΓΙΑΤΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ



ΜIA ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΒΙΒΛΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΣΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ, ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΥΣΤΕΡΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΧΡΟΝΩΝ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Εντυπωσιακό εύρημα παραπέμπει στο Κυλώνειο Άγος



Το Κυλώνειο άγος ήταν ένα δύσκολο γεγονός για την αρχαία Αθήνα. Όπως είναι γνωστό ο Αθηναίος γαμπρός του τυράννου των Μεγάρων Θεαγένη, Κύλωνας αποφάσισε να καταλάβει την Ακρόπολη για να πάρει τη θέση του τυράννου Μεγακλή.
Ο Μεγακλής όμως πολιόρκησε την Ακρόπολη και ο Κύλωνας με τους οπαδούς του κατέφυγαν ικέτες στο βωμό της Αθηνάς. Παρά την υπόσχεση να τους αφήσει να φύγουν εάν παραδώσουν τα όπλα τους, ο Μεγακλής σκότωσε τους οπαδούς του Κύλωνα . Τότε έπεσε λιμός στην πόλη που σώθηκε χάρη στον Επιμενίδη που διέμενε στην Κνωσό της Κρήτης.
Ένας ομαδικός τάφος της εποχής που βρέθηκε στο Φαληρικό Δέλτα με δεσμώτες, που είναι τοποθετημένοι ο ένας δίπλα στον άλλο και αρκετοί φέρουν χειροπέδες παραπέμπει στο γεγονός. Πρόκειται για μία πολύ σημαντική αρχαιολογική ανακάλυψη. Περισσότερα για αυτή διαβάστε στο In.gr πατώντας εδώ

Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

Παρουσίαση του βιβλίου του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ και Καθηγητή της Παλαιάς Διαθήκης και της Βιβλικής Εβραϊκής Γλώσσας Μιλτιάδη Κωνσταντίνου «…του συνιέναι τας γραφάς. 13+1 βήματα εισαγωγής στην Παλαιά Διαθήκη»


To 2010 εκδόθηκε από το ίδρυμα Dumbarton Oaks σε συνεργασία με το Harvard University το βιβλίο «The Old Testament in Byzantium» σε επιμέλεια των γνωστών βυζαντινολόγων Paul Magdalino και  Robert Nelson. Ξεφυλλίζοντας το, ο αναγνώστης θα διαπιστώσει ότι βασικός παράγοντας διαμόρφωσης της ιδεολογίας της Βυζαντινής αυτοκρατορίας ήταν το πρώτο βιβλίο της Αγίας Γραφής, η Παλαιά Διαθήκη.
Η διαπίστωση ότι η Παλαιά Διαθήκη είναι θρησκευτικό κείμενο που  αποτελεί και βάση, όχι μόνο για την αυτοκρατορία της Νέας Ρώμης, αλλά για όλη την  Ευρώπη είναι ορατή σε πολλές εκδηλώσεις ακόμη και της καθημερινότητας. Στην ουσία είναι ένα κείμενο-ρίζα που αποτελεί πυλώνα, χωρίς τη γνώση του οποίου δύσκολα μπορεί ο σύγχρονος άνθρωπος να κατανοήσει τον τρόπο ζωής του και τις αξίες που δέχεται και στις οποίες στοχεύει.
Η γνώση λοιπόν της Παλαιάς Διαθήκης είναι επιβεβλημένη. Ειδικά σε περιόδους κρίσης, είναι και εργαλείο ερμηνείας της πραγματικότητας, αφού δίνει δοκιμασμένους τρόπους εξόδου, που μπορούν να βοηθήσουν να γίνει κατανοητή και να δοθούν λύσεις.
Στο σημερινό ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, όπως είναι γνωστό, η Παλαιά Διαθήκη διδάσκεται ολοκληρωμένα στην Α΄ Γυμνασίου. Αυτή η λανθασμένη παιδαγωγική θεώρηση οφείλεται βασικά σε αντιλήψεις του 19ου αι., που εξακολουθούν να επιβιώνουν, και την ήθελαν ως απλουστευτικό ιστορικό κείμενο, την Ιερά Ιστορία, που ήταν κατάλληλη για μικρά παιδιά. Έτσι όμως αδικείται και η Παλαιά Διαθήκη και γίνεται αιτία πολλών παρεξηγήσεων, που αντανακλώνται στο μάθημα των Θρησκευτικών, ενώ είναι υπεύθυνες για την αρνητική αντίληψη μεγάλης μερίδας συμπολιτών μας για αυτό.
Για την ορθή κατανόησή του πρώτου μέρους της Βίβλου δεν πρέπει να λησμονείται ότι είναι συλλογή βιβλίων που περιέχουν καταγραφές, περιγραφές γεγονότων, εκφράσεις συναισθημάτων, ερμηνείες της πραγματικότητας που βίωναν ξεχωριστές προσωπικότητες σαν τους προφήτες, αφηγήσεις που παρουσιάζονται με ανατολίτικη ρητορεία κοκ. Ο κοινός παρονομαστής όλων των παραπάνω είναι ότι παρήχθησαν ως μέσα αποτύπωσης  ενεργειών του Θεού μέσω της καταγραφής εμπειριών και όχι ως πληροφοριακά κείμενα που αποσκοπούσαν στον εμπλουτισμό γνώσεων. Η Παλαιά Διαθήκη περιέχει λοιπόν θρησκευτικές ιδέες, που αποτέλεσαν όμως και πολιτισμικές βάσεις που διαμόρφωσαν, όπως τονίστηκε,  αντιλήψεις, νοοτροπίες, τρόπους σκέψης με διαχρονική χρήση. Οπότε η ύπαρξη ειδικών εγχειριδίων που αποσκοπούν στην κατανόηση και στην ορθή ερμηνεία της είναι απαραίτητη για να γίνουν γνωστά τα νοήματά της και οι περιγραφές που περιέχει.
Το βιβλίο του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ και Καθηγητή της Παλαιάς Διαθήκης και της Βιβλικής Εβραϊκής Γλώσσας Μιλτιάδη Κωνσταντίνου «…του συνιέναι τας γραφάς. 13+1 βήματα εισαγωγής στην Παλαιά Διαθήκη»  που εκδόθηκε από τις εκδόσεις Μπαρμπουνάκη είναι ένα βιβλίο για την Παλαιά Διαθήκη που κινεί αμέσως το ενδιαφέρον και μόνο από τον τίτλο του. Καταρχήν αυτός διαφέρει από τους τίτλους των κλασικών εγχειριδίων Εισαγωγής στο πρώτο μέρος της Αγίας Γραφής που είναι απαραίτητες για να μπορέσουν κυρίως οι νέοι ρέκτες του να εντρυφήσουν σε βασικές πληροφορίες στα βιβλία του και να μυηθούν στις προβληματικές που απασχολούν τους μελετητές τους. Στη συνέχεια, ανοίγοντας και ξεφυλλίζοντας το βιβλίο του Μιλτιάδη Κωνσταντίνου περιμένει τον αναγνώστη και δεύτερη έκπληξη. Δε θα βρει τους τίτλους των βιβλίων της Παλαιάς Διαθήκης, ώστε να ζητήσει εύκολα πληροφορίες για αυτούς, αλλά θα διαπιστώσει ότι βήμα-βήμα προχωρώντας οδηγείται σιγά-σιγά με δεκατρία βήματα και ένα «έξωθεν του αριθμού» στη γνώση ενός θρησκευτικού κειμένου που είναι και πολιτισμικός πυλώνας. Ο αναγνώστης μοιάζει λοιπόν έτσι με το μαθητή που έχει την ανάγκη του παιδαγωγού –για να χρησιμοποιήσω τη γνωστή εικόνα του Απόστολου Παύλου-  ο οποίος κρατώντας τον από το χέρι θα τον οδηγήσει στο δάσκαλο –την Παλαιά Διαθήκη-  για να μυηθεί στο πολύτιμο ταξίδι της γνώσης της.
Το βιβλίο λοιπόν ζητάει την ενεργό συμμετοχή του αναγνώστη του για να μπορέσει να του μιλήσει. Ανοίγει διάλογο μαζί του, αφού προηγουμένως έχει δώσει όλες τις πληροφορίες για την επιστημονική προβληματική που έχει αναπτυχθεί για τις εμπειρίες που καταγράφονται στην Παλαιά Διαθήκη. Σε αυτό το πλαίσιο επεξηγεί δύσκολες –που κάποιοι ενδεχομένως να τις ερμηνεύουν ακόμη και λανθασμένα- έννοιες σαν την «αντικειμενική εξιστόρηση των γεγονότων» (127) και «ύπαρξη μυθολογικού υλικού»  και τις τοποθετεί στην ορθή τους διάσταση, ή αναφέρεται στο ακανθώδες ζήτημα της χρονολόγησης του «πολυποίκιλου από άποψη προέλευσης, μορφής και περιεχομένου υλικού που περιέχεται στα επιμέρους βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης» (121), ενώ δε διστάζει να τονίσει ότι ολόκληρη η ιστορία του βιβλικού Ισραήλ, όπως περιγράφεται στη Βίβλο χαρακτηρίζεται από την εναλλαγή περιόδων κρίσεων και περιόδων δυναμικής πορείας προς την πραγμάτωση των στόχων του σχεδίου της θείας οικονομία (131).
Όμως το βιβλίο του Μιλτιάδη Κωνσταντίνου επιφυλάσσει ακόμα μία έκπληξη: Σε ένα δεύτερο μέρος του που ο συγγραφέας του από σεμνότητα ονομάζει «Παράρτημα» παρατίθενται στοιχεία Βιβλικής Εβραϊκής Γλώσσας που παρέχουν τη δυνατότητα να έχει ο αναγνώστης πρόσβαση στο πρωτότυπο κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης. Μπροστά στα μάτια του εμφανίζεται ένας πλούτος πληροφοριών, που αφορούν την ιστορία, τη γραφή και την ανάγνωσή του,  ενώ υπάρχουν και χωρία της Παλαιάς Διαθήκης στο πρωτότυπο κείμενο μαζί με τη νεοελληνική μετάφρασή τους.
Με όλα αυτά τα στοιχεία που παρατίθενται ο στόχος του βιβλίου που είναι- όπως καταγράφεται στο οπισθόφυλλο του βιβλίου- «να καταστήσει δυνατή σε κάθε ενδιαφερόμενο την πρόσβαση στο περιεχόμενο και στην κατανόηση του μηνύματος του μοναδικού ίσως έργου της παγκόσμιας λογοτεχνίας που διατηρεί επί δύο συνεχείς χιλιετίες την επικαιρότητά του» έχει επιτευχθεί, και ό αναγνώστης μπορεί πλέον να προσεγγίσει τις καταγραφές εμπειριών των μεγάλων προσωπικοτήτων που είχαν την ευτυχία να έχουν οδηγηθεί στην αναζήτηση του Άρρητου, και να διαβεβαιώνουν πως το έχουν πλησιάσει και έχουν συνομιλήσει μαζί του.


Σάββατο 2 Απριλίου 2016

Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΘΗΚΕ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΗΤΟΡΑ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ., ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΜΙΛΤ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ «…“του συνιέναι τας Γραφάς”: 13 + 1 βήματα εισαγωγής στην Παλαιά Διαθήκη»



ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ

"Tο νέο βιβλίο του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., καθηγητή Μιλτιάδη Κωνσταντίνου «…“του συνιέναι τας Γραφάς”. 13+1 βήματα εισαγωγής στην Παλαιά Διαθήκη», παρουσιάσθηκε χθες βράδυ στη Λάρισα, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο βιβλιοπωλείο «Παιδεία» της πόλης μας.

Όπως τονίσθηκε και αναλύθηκε από τον διακεκριμένο παλαιοδιαθηκολόγο πανεπιστημιακό καθηγητή και συγγραφέα κυριότερα θέματα του βιβλίου - το οποίο κυκλοφορήθηκε από τις εκδόσεις «Μπαρμπουνάκη» της Θεσσαλονίκης - αποτελούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες γεννήθηκε και διαμορφώθηκε η συλλογή των βιβλίων που συγκροτούν την Παλαιά Διαθήκη, καθώς και η παρουσίαση του περιεχομένου των επιμέρους έργων της, του πολιτικοκοινωνικού και πολιτιστικού πλαισίου μέσα στο οποίο έζησαν οι συγγραφείς τους, της πορείας σύνθεσης και ένταξής τους στη συλλογή και των θεολογικών προσεγγίσεων που αναπτύσσουν. Στόχος του βιβλίου είναι να καταστήσει δυνατή σε κάθε ενδιαφερόμενο την πρόσβαση στο περιεχόμενο και την κατανόηση του μηνύματος του μοναδικού ίσως έργου της παγκόσμιας λογοτεχνίας που διατηρεί επί δύο συνεχείς χιλιετίες την επικαιρότητά του."
Για να δαιβάσετε όλο το άρθρο πατήστε εδώ

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016

"25η Μαρτίου 1821"


Τα ευζωνάκια (κάποτε....)

Ο ήρωας Αθανάσιος Διάκος

"Καρδιά, παιδιά μου, φώναξε, παιδιά, μη φοβηθείτε. Ανδρεία, ωσάν Έλληνες, ωσάν Γραικοί σταθείτε".Εκείνοι εφοβήθησαν κι εσκόρπισαν στους λόγκους.Έμειν΄ ο Διάκος στη φωτιά με δεκαοχτώ λεβέντες,Τρεις ώρες επολέμαε με δεκαοχτώ χιλιάδες,Σχίστηκε το τουφέκι του κι εγίνηκε κομμάτιακαι το σπαθί του έσυρε και στη φωτιά εμβήκεν.Έκοψε Τούρκους άπειρους, κι εφτά Μπουλουκμπασήδες*,Πλην το σπαδί του έσπασεν απάν΄ από τη χούφταν.Κ΄ έπεσ΄ ο Διάκος ζωντανός εις των εχθρών τα χέρια.Χίλιοι τον πήραν απ΄ εμπρός και δυο χιλιάδες πίσω.Κι Ομέρ Βρυώνης μυστικά στον δρόμο τον ερώτα:- "Γίνεσαι Τούρκος Διάκο μου, τη πίστι σου ν΄ αλλάξεις;Να προσκυνάς εις το τζαμί, την εκκλησιά ν΄ αφήσεις":Κ΄ εκείνος τ΄ αποκρίθηκε και με θυμόν του λέγει:- "Πάτε κι εσείς κ΄ η πίστις σας μουρτάτες να χαθείτε.Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θέλ΄ αποθάνω....Αν θέλετε χίλια φλωριά και χίλιους μαχμουτιέδες*,Μόνον πέντ΄ έξι ημερών ζωήν να μου χαρίστε.Όσον να φθάσ΄ ο Οδυσσεύς και ο Θανάσης Βάγιας"Σαν τ΄ άκουσ΄ ο Χαλήλμπεης* με δάκρυα φωνάζει:-"Χίλια πουγγιά σας δίνω ΄γω, κι ακόμα πεντακόσια,τον Διάκο να χαλάσετε, τον φοβερό τον κλέφτη,ότι θα σβύση τη Τουρκιά κι όλο το Δοβλέτι*".Τον Διάκο τότε πήρανε και στο σουβλί τον βάλαν.Ολόρθο τον εστήσανε κι αυτός χαμογελούσε."Για δες καιρό που διάλεξε ο χάρος να με πάρειτώρα π΄ ανθίζουν τα κλαδιά και βγάζ΄ η γη χορτάρι".Την πίστι τους, τους ύβριζε, τους έλεγε μουρτάτες"Εμέν΄ αν εσουβλίσετε, ένας Γραικός εχάθη,Ας είν΄ καλά ο Οδυσσεύς κι ο καπετάν Νικήτας*.Αυτοί θα κάψουν την Τουρκιά κι όλο σας το Δοβλέτι."

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

Σαββατικό- Ιωβηλαίο έτος

Η μέριμνα της Παλαιάς Διαθήκης για το συνάνθρωπο  είναι γνωστή. Οι θεσμοί του Σαββατικού και του Ιωβηλαίου έτους το επιβεβαιώνουν.

1....καὶ ἐλάλησεν κύριος πρὸς Μωυσῆν ἐν τῷ ὄρει Σινα λέγων

2 λάλησον τοῖς υἱοῖς Ισραηλ καὶ ἐρεῖς πρὸς αὐτούς ἐὰν εἰσέλθητε εἰς τὴν γῆν ἣν ἐγὼ δίδωμι ὑμῖν καὶ ἀναπαύσεται ἡ γῆ ἣν ἐγὼ δίδωμι ὑμῖν σάββατα τῷ κυρίῳ

3 ἓξ ἔτη σπερεῖς τὸν ἀγρόν σου καὶ ἓξ ἔτη τεμεῖς τὴν ἄμπελόν σου καὶ συνάξεις τὸν καρπὸν αὐτῆς

4 τῷ δὲ ἔτει τῷ ἑβδόμῳ σάββατα ἀνάπαυσις ἔσται τῇ γῇ σάββατα τῷ κυρίῳ τὸν ἀγρόν σου οὐ σπερεῖς καὶ τὴν ἄμπελόν σου οὐ τεμεῖς

5 καὶ τὰ αὐτόματα ἀναβαίνοντα τοῦ ἀγροῦ σου οὐκ ἐκθερίσεις καὶ τὴν σταφυλὴν τοῦ ἁγιάσματός σου οὐκ ἐκτρυγήσεις ἐνιαυτὸς ἀναπαύσεως ἔσται τῇ γῇ

6 καὶ ἔσται τὰ σάββατα τῆς γῆς βρώματά σοι καὶ τῷ παιδί σου καὶ τῇ παιδίσκῃ σου καὶ τῷ μισθωτῷ σου καὶ τῷ παροίκῳ τῷ προσκειμένῳ πρὸς σέ

7 καὶ τοῖς κτήνεσίν σου καὶ τοῖς θηρίοις τοῖς ἐν τῇ γῇ σου ἔσται πᾶν τὸ γένημα αὐτοῦ εἰς βρῶσιν

8 καὶ ἐξαριθμήσεις σεαυτῷ ἑπτὰ ἀναπαύσεις ἐτῶν ἑπτὰ ἔτη ἑπτάκις καὶ ἔσονταί σοι ἑπτὰ ἑβδομάδες ἐτῶν ἐννέα καὶ τεσσαράκοντα ἔτη


(Λευιτ. 25:1-8 )



1 δι᾽ ἑπτὰ ἐτῶν ποιήσεις ἄφεσιν

2 καὶ οὕτως τὸ πρόσταγμα τῆς ἀφέσεως ἀφήσεις πᾶν χρέος ἴδιον ὃ ὀφείλει σοι ὁ πλησίον καὶ τὸν ἀδελφόν σου οὐκ ἀπαιτήσεις ὅτι ἐπικέκληται ἄφεσις κυρίῳ τῷ θεῷ σου

3 τὸν ἀλλότριον ἀπαιτήσεις ὅσα ἐὰν ᾖ σοι παρ᾽ αὐτῷ τοῦ ἀδελφοῦ σου ἄφεσιν ποιήσεις τοῦ χρέους σου

4 ὅτι οὐκ ἔσται ἐν σοὶ ἐνδεής ὅτι εὐλογῶν εὐλογήσει σε κύριος ὁ θεός σου ἐν τῇ γῇ ᾗ κύριος ὁ θεός σου δίδωσίν σοι ἐν κλήρῳ κατακληρονομῆσαι αὐτήν

5 ἐὰν δὲ ἀκοῇ εἰσακούσητε τῆς φωνῆς κυρίου τοῦ θεοῦ ὑμῶν φυλάσσειν καὶ ποιεῖν πάσας τὰς ἐντολὰς ταύτας ὅσας ἐγὼ ἐντέλλομαί σοι σήμερον

(Δευτ. 15:1-5)

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Χαναανιτικό ειδώλιο 3.400 έτών

Το 3.400 ετών πήλινο ειδώλιο Χαναανική βρέθηκε από τον Ori Greenhut, 7, στο Τελ Rehov, το Ισραήλ.Όπως γράφει η εφημερίδα HAARETZ στην ηλεκτρονική της έκδοση ένα αγόρι 7 ετών βρήκε χαναανιτικό ειδώλιο 3.400 ετών που απεικονίζει μία γυναικεία μορφή που έχει έντονα τα στοιχεία της γονιμότητας.
Πιθανόν να ανήκε σε κάτοικο της πόλης Rehov και προέρχεται από την εποχή που η Χαναάν βρίσκονταν υπό την εξουσία των Αιγυπτίων.
Για να διαβάσετε όλη την είδηση και λεπτομέρειες πατήστε εδώ (και η φωτό προέρχεται από τη HAARETZ).

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

Ύστερη Αρχαιότητα και κλιματικές αλλαγές



Στο περιοδικό Nature Geoscience δημοσιεύτηκε έρευνα που υποστηρίζει ότι οι μεγάλες ανακατατάξεις που συνέβησαν κατά τον 6ο και 7ο αιώνα, μεταξύ 536 και 660 μ.Χ. και οδήγησαν στην επέκταση των Αράβων και στην αδυναμία του Βυζαντίου να την αντιμετωπίσει, οφείλονται σε μία παρατεταμένη περίοδο κρύου.

Όπως πληροφορεί ΤΟ ΕΘΝΟΣ αυτό είναι το συμπέρασμα μιας επιστημονικής έρευνας, με τίτλο «Μικρή Εποχή των Πάγων της Ύστερης Αρχαιότητας».

Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκαν δακτύλιοι κορμών δέντρων από τις Ευρωπαϊκές 'Αλπεις και τα Όρη Αλτάι (όπου συναντιούνται Ρωσία, Κίνα, Μογγολία και Καζακστάν).

Να σημειωθεί ότι η έρευνα υποστηρίζει ότι την ίδια εποχή η Αραβική χερσόνησος δεχόταν ένα μεγάλο ποσοστό βροχών, πράγμα που οδήγησε σε ανθηση των γεωργικών καλλιεργειών και γενικότερα στην ανάπτυξη της περιοχής, διευκολύνοντας έτσι τα επεκτατικά και εξισλαμιστικά σχέδια των Αράβων.

Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016

Οι τρεις Ιεράρχες

Εν μέσω μιας αγωνιώδους (και απελπισμένης;) προσπάθειας να αναχθούν όλα στο σήμερα και να αποκτήσουν "επικαιρότητα", οι "Θεολόγοι του μαυροπίνακα" καταγράφουν τις αναφορές στους Τρεις Ιεράρχες από ένα σπουδαίο βιβλίο: Είναι το "Ιστορία των Μέσων Χρόνων" της Ελένης Βουραζέλη-Μαρινάκου σε έκδοση του 1963.




Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

Συνάντηση των μελών του BIBLICUM

Αποτέλεσμα εικόνας για BiblicumH τρίτη επιστημονική συνάντηση των μελών του BIBLICUM που διοργανώνεται από τον Τομέα Βιβλικής Γραμματείας και Θρησκειολογίας για την φετινή ακαδημαϊκή χρονιά (2015-2016) θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου στις 19.30 στην αίθουσα του μουσείου στον 3ο όροφο της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ. Εισηγητής θα είναι ο καθηγητής της Παλαιάς Διαθήκης κ. Ιωάννης Μούρτζιος με θέμα: «Η πνευματική διάσταση της λατρείας στους προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης». Στην τρίτη αυτή συνάντηση θα πραγματοποιηθεί και η καθιερωμένη κοπή της βασιλόπιτας για τα μέλη του BIBLICUM από τον Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, καθηγητή κ. Μιλτιάδη Κωνσταντίνου (Πηγή: ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ)

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

"Σχολικοί Σύμβουλοι". Ένα ενδιαφέρον άρθρο

Αποτέλεσμα εικόνας για ProfessorΑφού  η συζήτηση για τις κρίσεις Στελεχών Εκπαίδευσης  έχει φουντώσει (κρίσεις αυτές τις ημέρες Διευθυντών Εκπαίδευσης, κρίσεις Σχολικών Συμβούλων που αναμένονται πολύ σύντομα , απόφαση για την προσφυγή, που αφορά τις κρίσεις Διευθυντών Σχολείων) διαβάστε ένα ενδιαφέρον άρθρο του κ. Ζαχαρία Καψαλάκη που δημοσιεύεται στο πάντα ενημερωμένο e-mesara.gr με τίτλο
"ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ" πατώντας εδώ