Θεματική Ενότητα 1 του Φακέλου μαθήματος Θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίου.
ΔΕ: «Εικονομαχία: Η σύγκρουση για τις εικόνες. Εικονόφιλοι και
εικονομάχοι»
ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
1. H ΔΕ θα διδαχτεί σε τμήμα 25 μαθητών Β΄ Τάξης Γυμνασίου
ημιαστικής περιοχής την 5η και 6η ώρα.
Επομένως ο/η θεολόγος θα λάβει υπόψη του την κούραση των μαθητών,
οπότε θα πρέπει να παρουσιάσει ένα «φρέσκο» μάθημα, στο οποίο θα συμμετάσχει η
τάξη με ενδιαφέρον.
2. Το τμήμα έχει πρόσβαση τις συγκεκριμένες διδακτικές ώρες στο
εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου (έχει προηγηθεί συνεννόηση με τους συναδέλφους
καθηγητές Πληροφορικής .
3. Οι μαθητές δημιουργούν 5 ομάδες αποτελούμενες από 5 άτομα.
4. Προσδοκώμενο αποτέλεσμα: Να
μάθουν οι μαθητές πως/τον τρόπο να γνωρίσουν την Εικονομαχία, μαθαίνοντας για
την Εικονομαχία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
Το Πρόγραμμα Σπουδών προβλέπει τέσσερα δίωρα για τη διδασκαλία της ΘΕ.
Προτείνεται το ένα δίωρο να αφιερωθεί στην Εικονομαχία, εφόσον χρησιμοποιηθούν
ΤΠΕ.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
1η διδακτική ώρα
1η δραστηριότητα
Χρόνος: 15΄
1 ΣΤΟΧΟΣ: Οι μαθητές να ανακαλύψουν μόνοι τους τις λέξεις-κλειδιά του
μαθήματος, με λογισμικό των ΤΠΕ. Αυτές είναι ΕΙΚΟΝΑ, ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΟΙ, ΕΙΚΟΝΟΦΙΛΟΙ,
ΙΣΑΥΡΟΙ, Ζ΄ ΟΙΚ. ΣΥΝΟΔΟΣ, και έχουν τοποθετηθεί σε αντίστοιχες εικόνες με
σχετικές παραστάσεις που βρίσκονται στην επιφάνεια εργασίας του Η/Υ.
2. Η ανακάλυψη των λέξεων
γίνεται με τη σύνθεση παζλ. Συγκεκριμένα, ο/η θεολόγος (:σε συνεργασία με τον
υπεύθυνο του εργαστηρίου Πληροφορικής) έχει τοποθετήσει στον Η/Υ κάθε ομάδας το
ελεύθερο λογισμικό Swap puzzle (download και εγκατάστασή του από swappuzzle-setup.exe
). Κάθε ομάδα, αφού επιλέξει μία από τις 5 εικόνες της επιφάνειας
εργασίας, ακολουθεί στο λογισμικό την εξής διαδρομή: Game-Open picture- Επιφάνεια εργασίας- Επιλογή εικόνας-Άνοιγμα. Έτσι η
εικόνα τοποθετείται στο λογισμικό. Κατόπιν ακολουθείται η διαδρομή Game-New- Easy (επιλέγεται το easy, για να μη χρειαστεί χρόνος αρκετός).......................................................
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στην ιστοσελίδα Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου