ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΠΙΝΑΚΑ


ΓΙΑΤΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ



Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2020

Η σχολική διδασκαλία για την έννοια "ΜΥΘΟΣ"


ΤΑΞΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
4. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
4.2 ΜΥΘΟΣ (2ο δίωρο)

Σύμφωνα με το ΑΠ τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι να μπορούν οι μαθητές να:
- αποκωδικοποιούν τη σχέση μύθου και  λόγου στην Ορθόδοξη χριστιανική παράδοση και ιδιαίτερα στη συμβολική γλώσσα της Αγίας Γραφής,
- διακρίνουν τη χρήση του μύθου στις διδασκαλίες και στα κείμενα θρησκευτικών παραδόσεων,
- αναπτύσσουν τις διαστάσεις που έχει ο μύθος για τη θρησκευτική αλήθεια και την πίστη.

Επομένως:
Επειδή είναι σημαντικό να κατανοήσουν οι μαθητές ότι ο μύθος δεν είναι corpus φανταστικών περιγραφών, αλλά μέσον μεταφοράς αληθειών από τον άνθρωπο που δε ζει στο πλαίσιο του κριτικού λόγου. Αποτελεί δηλαδή περιγραφικό υλικό, το οποίο καταγράφει τρόπους σκέψεις, εμπειρίες και βιώματα με έναν «διαφορετικό» αφηγηματικό τρόπο.
Το κύριο βάρος της ενότητας πρέπει να δοθεί λοιπόν στην ανάλυση της έννοιας του μύθου, γιατί έτσι θα λυθούν παρανοήσεις και θα τοποθετηθούν στη σωστή τους διάσταση αφηγήσεις- ιδίως βιβλικές – για τις οποίες έχουν δημιουργηθεί παρεξηγήσεις.
Προτείνεται λοιπόν μία διδακτική ώρα να αφιερωθεί στην ανάλυση της χρήσης του μύθου, και η δεύτερη στη σχέση μύθου και λόγου στην Ορθόδοξη χριστιανική παράδοση και στη σχέση μύθου και θρησκευτικών κειμένων. Βέβαια, σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να λησμονεί κάποιος ότι το ζήτημα είναι περίπλοκο, και σίγουρα δε μπορεί να λυθεί σε δύο διδακτικές ώρες. Αποτελεί όμως βασικό συστατικό του θρησκευτικού γραμματισμού για το οποίο πρέπει να γίνει λόγος.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου