ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΠΙΝΑΚΑ


ΓΙΑΤΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ



ΜIA ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΒΙΒΛΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΣΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ, ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΥΣΤΕΡΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΧΡΟΝΩΝ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

Τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο. Νέα Ανάρτηση

Αγαπητοί φίλοι, λάβαμε δύο μηνύματα από συναδέλφους -τους οποίους ευχαριστώ από την καρδιά μου για τη χαρά της επικοινωνίας-, τα οποία δείχνουν, αν μη τι άλλο, την αγωνία μας για την τύχη του μαθήματός μας, αλλά και για τη θέση που θα έχουμε στο Νέο Λύκειο. Τονίζουν λοιπόν  τα εξής:

"oδεύουμε για το νέο λύκειο και τα θρησκευτικά πάνε για εξαφάνηση ...αν δεν φωνάξει ο Ιερώνυμος μας βλέπω να μην διοριζόμαστε ποτέ...
Τελικά το νέο λύκειο υπαγορεύεται από τη λογική μειώστε τις δαπάνες και θα την πληρώσουν τα θρησκευτικα" (στην τοποθεσία http://theologoi-school.blogspot.com/2011/02/160.html#comments )


και


"θα ήταν καλύτερα να γίνει επιλογής;μα σίγουρα κάνετε χιούμορ...ποιόςθατο πάρει το μάθημα όταν θα θέλει να δώσει πανελλήνιες..." (στην τοποθεσία http://theologoi-school.blogspot.com/2010/12/blog-post_21.html )

Όσον αφορά το δεύτερο μήνυμα είχα γράψει  σε αυτή την ανάρτηση  "Αν και είμαι σίγουρος ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί –μεταξύ αυτών και εγώ- θα εύχονταν τα μαθήματα της ειδικότητάς τους να ανήκουν στα υποχρεωτικά, σπεύδω να τονίσω πως η μεγάλη πρόκληση για ένα μάθημα θα ήταν να ενταχθεί στην δεύτερη κατηγορία, γιατί έτσι θα αναδεικνύονταν και η πραγματική απήχηση που έχει στους μαθητές, στις οικογένειές τους και στην ελληνική κοινωνία γενικότερα, ενώ θα έβγαιναν και ενδιαφέροντα συμπεράσματα για το είδος των κριτηρίων που κάνουν ένα μάθημα να θεωρείται δημοφιλές ή όχι. Με άλλα λόγια θα δίνονταν ίσως απαντήσεις για ποιους λόγους κάποια μαθήματα θεωρούνται, ακόμη και σήμερα, «σημαντικά» και κάποια άλλα «δευτερεύοντα». (οι υπογραμμίσεις έχουν τοποθετηθεί τώρα)


Νομίζω πως φαίνεται ότι αναφερόμουν σε όλα τα μαθήματα εδώ, και όχι μόνο στα Θρησκευτικά . Η φιλοσοφία μου είναι η εξής: "Δε σημαίνει πως ένα μάθημα που περιλαμβάνεται στις Πανελλήνιες Εξετάσεις είναι και πραγματικά ενδιαφέρον.  Όμως αυτό θα μπορούσε να τεκμηριωθεί μόνο, αν όλα τα μαθήματα  ήταν επιλεγόμενα, και  είχαν οι μαθητές τη δυνατότητα να επιλέξουν . Γιατί τότε θα αποδεικνύονταν τι ενδιαφέρει πραγματικά την ελληνική κοινωνία και τη νέα γενιά ειδικότερα".  Και ξέρετε γιατί το γράφω αυτό; Γιατί πιστεύω πως τα Θρησκευτικά, με μία ουσιαστική αλλαγή στα Προγράμματα Σπουδών, δεν έχουν έχουν να ζηλέψουν απολύτως τίποτα από τα άλλα μαθήματα, που ενδεχομένως σήμερα συμμετέχουν σε ένα σύστημα εξετάσεων. Ειδικά σήμερα που η θρησκευτική παιδεία είναι απαραίτητη για την κατανόηση του κόσμου μας. 


Τώρα για τη θέση του μαθήματος στο Νέο Λύκειο: Θα αναφερθώ και πάλι στις πρακτικές που κάνουν συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων για να κάνουν γνωστές στην ελληνική κοινωνία -και αυτό το υπογραμμίζω, γιατί να ευλογάμε τα γένια μας, μόνοι μας, δεν έχει καμία αξία- τις αρετές του μαθήματός τους. Και αναρωτιέμαι: Εμείς το κάνουμε αυτό; Γνωρίζει ο κόσμος το έργο μας; θα μου πείτε, εδώ δεν έχει γίνει μία πρόταση για να μπορέσουμε επιτέλους να συμμετάσχουμε και εμείς οι Θεολόγοι στο Β΄ Επίπεδο Επιμόρφωσης στους Υπολογιστές. (Και εδώ θέλω να σας πληροφορήσω πως ήδη ετοιμάζεται πρωτοβουλία θεολόγων γι' αυτό. Κάθε συνάδελφος με πρόταση είναι δεκτός). Οπότε, ας αναρωτηθούμε όλοι: Αν το μάθημά μας γίνει προαιρετικό, μήπως η ευθύνη βαραίνει και εμάς τους μάχιμους, της έδρας -που κατεξοχήν μας ενδιαφέρει το ζήτημα, γιατί έχει να κάνει με τη δουλειά μας-; Ας μη τα περιμένουμε λοιπόν όλα από τους άλλους!
 Νίκος Παύλου





1 σχόλιο:

  1. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ Η΄ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ,ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΥΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΥΣ ,(ΠΕΘ -ΚΑΙΡΟΣ),ΟΙ ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΛΑΔΩΝ ,ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΜΕ΄ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΣΤΟΝ ΑΣΕΠ ΔΕΝ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ (ΜΕ 40 ΚΑΙ 50 ΨΥΧΕΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ),ΜΟΝΟ ΣΚΟΡΠΙΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ
    ΤΙΣ ΚΟΣΜΗΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΜΟΝΟΜΕΝΟΥΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ...
    Η ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΔΒΜΘ ΕΙΝΑΙ ΣΑΛΑΜΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΙΡΕ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕ...
    ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΧΕΙ ΒΑΛΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΑ ΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΥΠΟΧΡΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ 4 ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
    ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΖΕΛΗ-ΕΝΟΣ ΜΗ ΘΕΟΛΟΓΟΥ- ΓΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ,ΟΠΩΣ ΑΥΤΗ ΕΙΧΕ ΔΙΑΤΥΠΩΘΕΙ ΣΤΟ ΒΗΜΑ ΣΤΙΣ 16/10/1995 ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΕΚΠ/ΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗ,ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΛΟΥΝ ΚΑΙΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥ ΑΙΡΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΗ ΡΑΣΙΟΝΑΛΙΣΤΙΚΗ ΛΟΓΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΤΟΥ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΑΝΟΠΟΣΠΑΣΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ,ΛΕΕΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ,''Η ΙΔΕΑ ΠΩΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΙΣΕΥΟΥΝ ,ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡ/ΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ,ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΟΣΟ Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΩΣ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΡΧΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΦΡΟΝΗΜΑΤΑ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ,ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛ.ΚΡΑΤΟΥΣ
    Μ.Π ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΜΕ ΔΥΟ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΣΤΟΝ ΑΣΕΠ ΚΑΙ -ΦΕΤΟΣ-ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ 25 ΜΗΝΕΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ
    ΤΡΕΙΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΣΕ ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ ΟΙ ΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΝΟΝΤΑΙ ΠΟΤΕ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή