Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιμορφωτική ημερίδα του Σχολικού Συμβούλου κ. Κων/νου Δημουλά για Φιλολόγους
Εμπρός σε ένα πολυπληθές ακροατήριο που το αποτελούσαν φιλόλογοι των σχολείων του Ν. Λάρισας, αλλά και φιλομαθείς συμπολίτες, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου στο βιβλιοχώρο ΠΑΙΔΕΙΑ η ημερίδα που οργάνωσε ο Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων ν. Λάρισας κ. Κώστας Δημουλάς με θέμα τη διδακτική της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Ο κ. Δημουλάς στην εισαγωγή που έκανε τόνισε πως είναι απαραίτητη η μαθητοκεντρική μέθοδος διδασκαλίας, που βοηθάει τους μαθητές να αφομοιώσουν καλύτερα τη διδακτέα ύλη, ενώ έδωσε έμφαση και στην αφηγηματικότητα που χαρακτηρίζει το μάθημα της Ιστορίας. Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο Διευθυντής του 14ου Γυμνασίου Λάρισας κ. Νίκος Παύλου που αναφέρθηκε στη χρήση των πηγών στο μάθημα της Βυζαντινής Ιστορίας. Αρχικά έκανε λόγο για την ηροδότεια στροφή που παρατηρείται στην ιστορική επιστήμη, σύμφωνα με την οποία ιστορικό δεν είναι μόνο το γεγονός που αναφέρεται στην πολιτική, αλλά και οποιαδήποτε άλλη εκδήλωση του ανθρώπινου βίου που βοηθάει να κατανοηθούν συνήθειες και νοοτροπίες. Στη συνέχεια παρουσίασε ένα σχέδιο μαθήματος που επικεντρώνονταν στην κοινωνική ζωή των Βυζαντινών, με βάση κείμενα της εποχής και εφαρμογές των Τεχνολογιών Επικοινωνίας –Πληροφορίας. Τέλος η κ. Σοφία Κανταράκη, καθηγήτρια του 3ου Γυμνασίου Βόλου, μίλησε για ένα σύγχρονο σχέδιο μαθήματος Νεότερης Ιστορίας που θα στηρίζεται στη χρήση του Υπολογιστή από τους μαθητές.
Η ημερίδα έκλεισε με συζήτηση, κατά την οποία αναπτύχθηκε γόνιμος προβληματισμός από όλους τους παρευρισκόμενους. Να σημειωθεί πως δόθηκαν βεβαιώσεις παρακολούθησης, ενώ οι εισηγήσεις θα αναρτηθούν στο 3ο τεύχος του ηλεκτρονικού περιοδικού του 14ου Γυμνασίου Λάρισας 14Press (14press.gr).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου