ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΠΙΝΑΚΑ


ΓΙΑΤΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ



ΜIA ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΒΙΒΛΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΣΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ, ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΥΣΤΕΡΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΧΡΟΝΩΝ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

H κορυφαία στιγμή του μαθήματος των Θρησκευτικών



Χωρίς αμφιβολία η κορυφαία στιγμή του μαθήματος των Θρησκευτικών ήταν η συμμετοχή του στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Και είμαστε απόλυτοι εδώ! Σημαντικό είναι μόνο ό,τι  καταξιώνει η κοινωνία. Διαφορετικά σε τι χρησιμεύει; Η απάντηση στο ερώτημα δική σας! (Στη φωτό τα θέματα της Β' Λυκείου)

13 σχόλια:

  1. "Σημαντικό είναι μόνο ό,τι καταξιώνει η κοινωνία."

    Πολύ μεγάλη αλήθεια. Συμφωνώ απόλυτα.
    Σ.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. NAI ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ...ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στέφανε σήμερα είδα το σχόλιο. Αναρωτιέμαι τόσα χρόνια: "Συζητήσεις επί συζητήσεων για τα Θρησκευτικά και...πάντα μένουμε στο από εκεί που ξεκινήσαμε". Κάποτε πρέπει όλοι μας να ψάξουμε και να βρούμε ουσιαστικές και πραγματικές θεραπείες για ότι ενδεχομένως πονάει!
    Όσο για τις αγωνίες που διατυπώνει ο/η φίλος/η στο σχόλιό του τι να πούμε! Ένα λόγο περί αισιοδοξίας άραγε; Φτάνει όμως όταν το ζήτημα της επιβίωσης (και της ανάγκης για προσφορά αυτών που έχουμε να δώσουμε) προβάλλει επιτακτικό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ρύθμιση «ανάσα» για 30.000 αναπληρωτές

    «Ανάσα» σε περισσότερους από 30.000 εκπαιδευτικούς δίνει ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας, καθώς εφεξής θα υπολογίζεται η προϋπηρεσία ωρομισθίων και αναπληρωτών ακόμη και μετά την 1/7/2010. επιτέλους δικαίωση...να επαναφέρουν καιτο 24μηνο να πάψει αυτή ομηρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΔΕΝ ΣΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΖΕΙ ΠΟΥ ΕΦΤΑΣΕ 4 ΟΚΤΩΒΡΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΘΕΟΛΟΓΟ; ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΝΤΑΙ ΣΥΝΑΔΛΦΟΙ ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΔΕΚΕΜΒΡΗ!...ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΨΗΦΙΣΘΕΙ ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ... ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΣ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ; Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΜΕ ΕΝΑ ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ ΘΑ ΤΟΝ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΚΑΛΕΣΕΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ...Η΄ ΔΕ ΝΟΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΜΑΣ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ; ΠΑΝΤΩΣ ΜΕΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 8Ο ΚΕΝΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μπορείτε να ''ανεβάσετε'' στο blog σας σχέδια μαθημάτων και ιδέες για αφόρμηση στα μαθήματα των θρησκευτικών και των τριών λυκειακών τάξεων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το πρόβλημα της ανεργίας των Θεολόγων (αλλά και των υπόλοιπων αποφοίτων των καθηγητικών σχολών) λαμβάνει πλέον τρομακτικές διαστάσεις! Αυτό όλοι το κατανοούμε και μακάρι να βρεθεί λύση το συντομότερο δυνατόν!Τώρα για το "ανέβασμα" σχεδίων είναι πράγματι καλή ιδέα, και ελπίζω σύντομα να υλοποιηθεί. Εννοείται πως θα ήταν μεγάλη ευχαρίστηση να στείλουν και οι συνάδελφοι προτάσεις, που και αυτές θα παρουσιαστούν αμέσως στο μπλογκ με το όνομα του δημιουργού τους. Εκτός των άλλων, θα έδιναν το έναυσμα για έναν δημιουργικό και ουσιαστικό διάλογο που τόσο ανάγκη τον έχουμε όλοι! Οπότε συνάδελφοι αναμένω!
    ΝΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Ανώνυμος 4 Οκτωβρίου 2012 1:21 π.μ.
    ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΚΑΠΟΤΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΟΒΑΡΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΣΤΑ ΥΠΟΨΗ ΤΗΣ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
    ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΑΛΛΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
    ΑΡΚΕΤΑ ΜΕ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΩΝ ΨΗΦΟΘΗΡΙΚΩΝ ΕΚΒΙΑΣΜΩΝ ΣΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΑΞΙΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΟΥΣ.
    ΤΑ ΠΕΡΙ ΚΕΝΩΝ ΙΣΧΥΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΣΕ ΜΙΚΡΟ ΒΑΘΜΟ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΛΙ ΚΟΛΠΩΝ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΦΡΟΝΤΙΣΑΝ ΟΙ ΦΩΣΤΗΡΕΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΝΑ ΔΙΟΡΙΖΟΥΝ -ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΕΚΤΟΣ ΑΣΕΠ- ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΩΝ.
    ΝΑ ΜΗΝ ΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΤΩΡΑ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όλα αυτά που λες, αγαπητέ φίλε, είναι μεγάλες αλήθειες, και συμφωνώ απόλυτα! Τα Θρησκευτικά είναι ένα μάθημα όπως όλα τα άλλα (και μάλιστα διδάσκεται μόνο ένα διωράκι την εβδομάδα!). Τίποτα περισσότερο! Από την άλλη ακούω συνεχώς από διάφορους (τους ίδιους πάντα) διάφορα βαρύγδουπα, και τελικά -γιατί άραγε;- τίποτα δεν αλλάζει ! Και δε μου αρέσει και κάτι άλλο εδώ! Η "προοδευτική" φρασεολογία που αναδεικνύει τελικά τις πλέον συντηρητικές πρακτικές. Προσωπικά αναρωτιέμαι μήπως θα ήταν καλύτερο να υιοθετήσουμε τη στάση που παρουσιάζει το βιβλίο του Εκκλησιαστή: "Για πιο λόγο να αναλώνεσαι σε μάχες, που τελικά δε θα ωφελήσουν πουθενά; Γιατί να χαλάς τον εαυτό σου και να στενοχωριέσαι; Κάθισε λοιπόν κάτω από το κλήμα σου και απόλαυσε το κρασί σου"! Τι λες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΩ ΕΝΑ ΚΡΑΣΙ!
    ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το ίδιο και εγώ! Δεν έχω εδώ την κληματαριά βέβαια, αλλά είμαι στη βεράντα, βρέχει και έχω ένα ποτήρι με Αρετάκι Τυρνάβου! Τι καλύτερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΆΛΛΟΙ ΠΊΝΟΥΝ ΚΡΑΣΑΚΙ ΚΙ ΆΛΛΟΙ ΕΊΝΑΙ ΆΝΕΡΓΟΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΠΟΤΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΟΥς ΚΑΛΕΣΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΤΟΝ ΑΡΤΟΝ ΗΜΩΝ ΤΟΝ ΕΠΙΟΥΣΙΟΝ-ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ ΚΟΣΜΟΙ ΑΣΥΜΠΤΩΤΟΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνάδελφε δίπλα σας είμαστε! Εννοείται πως η ερμηνεία του Εκκλησιαστή, που παρατέθηκε, όπως και οι "χαρωπές" παρεμβάσεις που έγιναν με το κρασί και τη βεράντα, θέλουν να τονίσουν ένα πράγμα: πως όσο και να παλεύουμε δύσκολα μπορεί να αλλάξει κάτι στο μάθημα των Θρησκευτικών. Και ο λόγος είναι απλός και τον εξήγησε ο φίλος Ανώνυμος 7 Οκτωβρίου 2012 11:36 (αλήθεια ας γράφουμε και κανένα όνομα, για να μιλάμε πιο άνετα). Εμένα, όπως των υπόλοιπων φίλων του ιστολογίου, θα συνεχίσει να "μαλλιάζει" η γλώσσα μας -να είσαι σίγουρος γι' αυτό-, και να φωνάζουμε πως το μάθημα θα καταξιωθεί μόνο αν ανοιχτεί στην κοινωνία! Σε διαφορετική περίπτωση συνεχίζουμε την εσωστρέφεια. Προσωπικά, ένας από τους λόγους που προτίμησα τη θέση του Διευθυντή σχολείου ήταν και αυτός: θέλω να είμαι μέσα στην κοινωνία, την πραγματική, και να αναδεικνύω πως οι θεολόγοι δεν είμαστε αιθέρια όντα που πετάνε αλλά έχουμε σάρκα και οστά! Τώρα για τους αναπληρωτές τι να πω! Δίπλα σας είμαστε, δεν είμαστε παράλληλοι κόσμοι, φωνάζουμε με τις πολύ μικρές δυνάμεις που έχουμε για θρησκευτικό εγγγραμματισμό και για την αξία του στη σημερινή κοινωνία, για την ανάγκη για εγχειρίδια που ενδιαφέρουν τα παιδιά, και για την αξία του θεολόγου, όχι ως "κατηχητή¨ή "ηρακλέα της ηθικής", ή "υπαλλήλου", αλλά ως δάσκαλου που παρέχει σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές γνώσεις που είναι απαραίτητες, όπως το πυθαγόρειο θεώρημα και οι νόμοι της Φυσικής και της Χημείας. Αυτά μπορύμε να τα αναδείξουμε; Αν ναι, να είσαι σίγουρος πως όλοι θα καταλάβουν πόσο θα ωφελήσει μία αναβάθμιση των Θρησκευτικών και θα γίνουν και ανάλογες προσλήψεις αναπληρωτών, για να διδάσκεται άνετα το μάθημα.
      Και, τελειώνοντας, πιστεύω πως οι απολαύσεις της ζωής, σαν το κρασί που λέγαμε, είναι απαραίτητες. Και όσο και να μας θέλγει το βιβλίο του Εκκλησιαστή, να είσαι σίγουρος πως μάλλον μας ταιριάζουν περισσότερο τα βιβλία του Σαμουήλ και των Βασιλέων!

      Διαγραφή